Öff Öff - Etwas deutsche und englische Vorstellung...

Hier kannst Du Dich vorstellen und etwas über Dich preisgeben.
Nachricht
Autor
oeff oeff
Fleißmeise

Öff Öff - Etwas deutsche und englische Vorstellung...

#1 Beitragvon oeff oeff » Mo 10. Mär 2014, 08:09

"oeff oeff" schrieb am 21.6.2010:

WICHTIGE VOR-BEMERKUNG:

BIS ZUM 2.11.2011 SCHRIEB ICH HIER IM FORUM UNTER DEM NAMEN "schenkeraspiegelforum"... SEIT DEM 2.11.2011 SCHREIBE ICH UNTER DEM NAMEN "oeff oeff"...
UNTER DEM NAMEN "schenkeraspiegelforum" WERDEN SEITDEM ADMIN-AUSSAGEN GEPOSTET, IN DER REGIE UNSERES NEUEN HAUPT-ADMINS, DER AUCH UNTER DEM USER-NAMEN "mattheor" ERREICHBAR IST...

*****************************************************************************************************
*****************************************************************************************************

Liebe InteressentIn an unserer direkten und ganzheitlichen "System-Revolution der globalen Vernunft und Liebe"!

Alles in einem Satz: “ORGANISCHES DENKEN” bedeutet, IMMER AUF DIE JEWEILS WICHTIGSTE FRAGE, DIE MAN FINDEN KANN, DIE BESTBEGRÜNDBARE ANTWORT ZU SUCHEN...

“Vertraue darauf, daß unsere menschliche Intelligenz und Willenskraft das nötige Gute für die Welt auch erreichbar machen kann! Höre niemals auf zu LIEBEN, halte Dein Herz möglichst beständig in Resonanz zur BEDINGUNGSLOSEN LIEBE! Höre niemals auf, an die VERNUNFT und den SINN zu glauben! Höre niemals auf, von einer HEILEN WELT zu TRÄUMEN!!!”

ICH DANKE DIR FÜR DEIN INTERESSE, UND ICH HOFFE BEI DIR WIE BEI ALLEN MENSCHEN AUF BEREITSCHAFT ZU OFFENEM UND EHRLICHEM DENKEN!
DIE WELT LEIDET WOHL WENIGER DARUNTER, DASS ES KEINE GUTEN KLAREN ARGUMENTE GIBT; WIR SIND NUR ZU UNGRÜNDLICH UND WILLKÜRLICH IM DENKEN, UM SIE (AN-)ZUERKENNEN!!! ZU UNDISZIPLINIERT IM HANDELN, UM SIE IN DIE PRAXIS UMZUSETZEN!!! ZU SEHR IM FLUSS DER FALSCHEN MOTIVE, OBERFLÄCHLICHKEIT UND TELLERRAND-ORIENTIERUNG!

Ich finde, wir sollten endlich IN EINER MÖGLICHST UNIDEOLOGISCHEN UND OFFENEN FORM (z.B. egal ob religiös oder atheistisch; und unter Einbezug aller Schritte, der kleinsten und größten...) einen AUSREICHENDEN WEG ZU EINEM GANZHEITLICHEN FRIEDENS-MODELL suchen...

Wir von “Schenker-Bewegung” halten ständig Ausschau nach Menschen, die mit in unsere alternativen Lebensgemeinschaften kommen möchten, wodurch wir Hoffnungszeichen geben wollen, daß die Menschen freiwillig vernünftig zusammen entscheiden und geschwisterlich teilen und ans Wohl des Ganzen denken können -- d.h. sozusagen: “GLOBALE KONSENS-GESCHWISTER” werden können, die in einem “SYSTEM DES GLOBALEN KONSENS-TEILENS” zusammenleben...!!! "KONSENS-GEMEINSCHAFTEN GLOBALEN TEILENS als Weg zu GLOBALER KONSENS-DEMOKRATIE(DEMOGRATIE)!!!" “FREIE ERDE FÜR FREIE TEILENDE MENSCHEN!” “SCHENKER-LIEBES-STÄMME!”

Was, wie ich hoffe, für niemanden überfordernd ist, ist MITDENKEN, wie man es z.B. im Schenker-Forum (www.schenkeraspiegelforum.plusboard.de) machen kann…; und wer will, kann bei uns dann auch in einem gemeinnützigen “Schenker-Verbündeten-Verein” mitmachen...; oder man kann als ein solcher “Verbündeter” (bzw. Anfänger), der nur unserer Idee, der Theorie bzw. dem idealistischen Traum, zustimmt (- offenlassend, ob und mit wieviel praktischen Konsequenzen, d.h., wenn gewünscht, auch noch mit völlig “normalem bürgerlichem Leben”, mit Ausweispapieren, Geld usw. -), schon in all unseren Projekten miteinziehen, neben die dort lebenden “radikalen” Schenker ohne Luxus, Staat und Geld…

Mit liebem Gruß an das “Natürliche (Göttliche) Licht” in Dir,
Öffi

((Ach ja, falls ein Leser selbst nicht so interessiert ist, aber vielleicht andere Menschen kennt, die in der beschriebenen intensiven Weise an ehrlichem idealistischem Denken interessiert sind, bitte in Kontakt zu mir bringen! Auch aus persönlichem Interesse: Solche Menschen suche ich für fantastische Freundschaften wie wertvollste Juwelen! Jahrelang habe ich dabei auch derart idealistische Frauen gesucht für Experimente mit “Freier WAHRER LIEBE”; aber seit Februar 2010 habe ich mich nun als meine Form der "Freien WAHREN LIEBE" endgültig für eine lebenslange monogame Beziehung mit meiner Frau Anke entschieden. Es gibt nun für mich daneben nur noch nicht-sexuelle Freundschaften...))

Öff!Öff!
schenker_oeff@yahoo.de
global-love.eu
die-schenker.yooco.de
dieschenker.wordpress.com

Und hier nochmal möglichst konzentriert zusammenfassende Vorstellungen von “Schenker-Bewegung” und mir persönlich:

Zur von mir gegründeten “Schenker-Bewegung”:
“Schenker-Bewegung” (die “Bewegung der Menschen, die mit ihren Mitmenschen nur noch in (GLOBALER) LIEBE Geschenke austauschen möchten…”) ist der Versuch, den Menschen als einen “KLEINSTEN NÖTIGEN EINIGUNGS-NENNER für globale Verantwortlichkeit” anzubieten: “Es muß genug Vernunft und Liebe unter den Menschen geben, damit sie ‘gesamtwohl-konsens-fähig’ werden…” Oder, als Frage formuliert: “Wie können wir ausreichend zu ‘globalen Konsens-Geschwistern’ werden?” Oder noch kürzer: “Was ist genug Vernunft und Liebe?”
ALLE WEITEREN FRAGEN sollte man wohl am besten solchen Konsens-Entscheidungen der "globalen Konsens-Geschwister" anvertrauen, statt (besserwisserisch, ideologisch, sektiererisch...) diesen (Zukunfts-)Konsens-Menschen Ergebnisse schon vorgeben zu wollen...
DURCH DIE OFFENE STRUKTUR VON “SCHENKER-BEWEGUNG” ((mit 2 Gruppen: 1.) Die eigentlichen “Schenker”, welche die radikalen Ideale des "globalen Konsens-Teilens" in Theorie und Praxis vorleben wollen, und 2.) “Schenker-Verbündete”, welche nur der Theorie, dem idealistischen Traum, mit zustimmen -- denen die Praxis-Dosierung aber völlig offen gelassen ist, die also z.B. noch völlig bürgerlich oder luxuriös leben können…)) KANN JEDE/R DARIN MITMACHEN BZW. KANN NIEMAND DABEI ÜBERFORDERT SEIN...
(Man kann sogar als Soldat, Atomkraft-Mitarbeiter, Flugzeugbauer oder Glücksspieler etc. zu den “Verbündeten” gehören, und in unseren Projekten gibt es für solche Verbündete z.T. “normale” Wohnungen mit Strom- und Wasser-Anschluß etc., wo auch schon Schwerstbehinderte(!) mitleben können...)

Zu mir persönlich:
Der „System-Aussteiger“ Öff!Öff! versucht mit der von ihm gegründeten „Schenker-Bewegung“ seit bald 20 Jahren (1991) ein Beispiel für zukunftsfähiges Menschsein vorzuleben: den „aus radikaler Freiheit und Freiwilligkeit für’s Ganze verantwortlichen bzw. global-organischen Menschen“… – der mit anderen so 'aufblühenden' Menschen „KONSENS-(Gemeinschaften mit globalem und geschwisterlichem)TEILEN“ vorleben und eine große “Metamorphose der Menschlichkeit” auslösen will…
Öff!Öff! hat sich deshalb grundsätzlich, bis auf vertretbare kleine, unwesentliche Schwächen, von jeder Fremdbestimmung von innen (Gier, Süchte, Egoismus…) und außen (Herrschafts-Ansprüche anderer Menschen, falsche Bindungen an (Luxus-)Besitz, (Tellerrand-)Familie etc…) freimachen wollen und zum „souveränen Menschen“ erklärt; ist aus dem Staat ausgetreten (hat seinen Ausweis demonstrativ an den Bundespräsidenten zurückgeschickt), hat dem Arbeitsamt schriftlich gegeben, daß er nicht gegen andere Menschen in schädigender Weise konkurrieren will, deshalb dem Arbeitsamt nicht zur Verfügung steht, auch keine Leistungen von dort in Anspruch nehmen will usw… Aus seiner Sicht ist ein Gesellschafts-System, welches in der Wirtschafts-Wissenschaft den Menschen (homo oeconomicus) als gierigen Egoisten definiert, und in der “Mehrheits-Demokratie” danach geht, wo sich Mehrheiten solcher Egoisten bilden, sehr unverantwortlich… Er lebt seitdem ohne Geld (kauft und verkauft nichts, macht nichts, wo Gegenleistungen Bedingung sind…), tauscht (als ein sogenannter „Schenker“) mit anderen Menschen nur noch in GLOBALER LIEBE Geschenke aus, lebt selbst entweder direkt aus der Natur oder von „Resten der Überfluß-Gesellschaft“ oder von Geschenken. (Seit 2006 z.B. lebt er überwiegend in einem Naturschutzgebiet mit oft 90% „Sammler-Natur-Nahrung“, handgemachter Kleidung und Natur-Wohnungen, z.B. einer Jurte… „Wenn ich von der Wiese leben kann, brauche ich keine Herrscher oder Bosse über mir…“ “Freie Erde für freie teilende Menschen!”)
(((Mit Frauen, die – zumindest theoretisch - ehrliches idealistisches Denken als Wichtigstes im Leben anerkennen, versucht er Modelle “WAHRER FREIER LIEBE” vorzuleben, was seit Februar 2010 die Form einer lebenslangen monogamen Beziehung mit seiner Frau Anke angenommen hat…))

UND ICH FÜGE AUCH NOCHMAL MEINE EMAIL-SIGNATUR HINZU, WORIN ICH EINIGE WICHTIGE INFOS ZUSAMMEN ZU FASSEN VERSUCHTE:

Ich grüße das "NATÜRLICHE GÖTTLICHE LICHT" in allen...
"das Öff!Öff!"/ Jürgen Wagner
international/englisch-sprachig: www.global-love.eu
deutsch-sprachig: www.dieschenker.wordpress.com

VORSICHT: Unsere alten jahrelangen die-schenker.net- und die-schenker.de- Adressen sind leider aufgrund von Vertrauens-Mißbrauch und Manipulation für uns unberechenbar geworden... (Wurden z.T. mißbräuchlich auf "forbidden"-Seiten oder andere Seiten umgeleitet, und enthalten nun manipulierte Infos...) -- Solche Vorkommnisse liegen in hohem Maße daran, daß bei uns die Kern-Gruppe der Schenker nur auf VERTRAUEN statt auf einklagbare Rechte bzw. Verträge zu bauen versucht... Das kann an vielen Stellen mißbraucht werden – aber indem es auch erkennbar macht, wo sowas stabil funktioniert, eröffnet es auch höchste zwischen-menschliche Qualität...
KORREKTE INFOS SIND ZU FINDEN AUF:
Blog: www.dieschenker.wordpress.com
Community: www.die-schenker.yooco.de (deutsch-sprachig) UND ALS KÜNFTIGE (ENGLISCH-SPRACHIGE) HAUPT-(COMMUNITY- BZW. NET-) WEBSITE VON SCHENKER-BEWEGUNG INSGESAMT: www.global-love.eu (MIT SCHENKER-CHAT AB 20 UHR)
Forum: www.schenkeraspiegelforum.plusboard.de
MAIL-ADRESSEN: schenker_oeff@yahoo.de (wenn mit dieser Adresse was nicht funktioniert, mich bitte telefonisch informieren, und als Ersatz können wir dann z.B. verwenden: oeffi2004@ymail.com oder oeffi2004@yahoo.de )
TELEFON: zumindest 19-20 Uhr: 01629182725 (bei Problemen mit dieser Nummer kann man 017627110248 als Ersatz-Nummer versuchen)
MEINE DERZEITIGEN HAUPT-PROJEKT-ADRESSEN:
* "Biotopia" (bei Gasthof "Gemauerte Mühle"), Alte Lausitzer Str. 2 (früher: Skalaweg 20), 02708 Löbau OT Kittlitz (aus Kittlitz auf Nieskyer Str. raus, kommt nach ca. 500 m auf rechter Straßenseite das Gasthofs-Schild und die Einfahrt...; dort runter ins Tal, stehen meine Behausungen auf der anderen Flußseite: ein bunter Hühnerstall und - hinten am Waldrand - eine Jurte...)...
* "Lilitopia", 35260 Stadtallendorf ( www.lilitopia.de )
WEITERE PROJEKT-STANDORTE:
* "Haus der Gastfreundschaft", Alte Dorfstr. 6, 19370 Parchim, OT Dargelütz, 038720-88558
* "Friedens-Garten", Haus 5c, 02627 Hochkirch OT Pommritz, 035939-80602

WAS IST DAS LEBEN OHNE DEN GROSSEN TRAUM?...
Um möglichst unideologisch Vernunft und (globale) Liebe zur Menschheits-Basis zu machen ("KONSENS-GEMEINSCHAFTEN GLOBALEN TEILENS" zu bilden als Weg zu "GLOBALER KONSENS-DEMOGRATIE"!!!), brauchen wir MITMACHENDE!!!
Kommt raus aus der "Sucht-Gesellschaft"! Laßt den Gott in Euch frei - statt "Konsumi-Dasein"!
Denkt zumindest mit!
Durch verschiedene Mitmach-Stufen wird Keiner bei uns überfordert!

********************************************************************************************
********************************************************************************************

WELCOME, ENGLISH-SPEAKING VISITORS!!!
At the beginning you find two descriptions of the whole context of "Schenkers-(Givers- or Gift)-Movement", a shorter and a longer one... And the third text is a more detailed description of my motivations and my way of life...

-----------------------------------------------

1.) Kürzeste Fassung / shortest description:

My 'alternative identity' in one sentence:
Öff Öff Jürgen Wagner : Following my idea of 'organic thinking' (='always searching the best answer for the most important question'), I founded in Germany the 'unideological'(=most-possibly 'consensus-opened' for global responsability) "SCHENKERS-MOVEMENT" ("GIVERS- OR GIFT-MOVEMENT"), living without luxury, state (identity card etc) and money, only exchanging gifts in UNCONDITIONAL GLOBAL(or HOLISTIC) LOVE and offering such nonviolent sharing and planning as way to "(global)consensus-sharing"-community-culture in nature-life on "free earth"...

Why I am living without money:
THE DREAM OF A 'THIRD WAY' INSTEAD OF 'CAPITALISM' ('EGOISM- AND REVENGE-LIBERTY') AND VIOLENT 'COMMUNISM' (ANY SYSTEMS OF FORCED PLANNING AND SHARING): 'FREE MOTHER EARTH FOR FREE SHARING HUMANS!'

I am “Öff!Öff!”(“Oeffie”) ( www.global-love.eu , www.lilitopia.de ), the founder of the "SCHENKERS-(GIVERS- or GIFT-)MOVEMENT",
which wants to offer as a '(MINIMAL) BASIC CONSENSUS FOR A GLOBALLY RESPONSABLE DEVELOPMENT': We must develop enough reason and (holistic) love (nonviolent sharing; exchange of gifts...), so that the humans sufficiently can manage '(reason-)consensus for the good of the whole'! (So that it is best then to give all other questions trustingly into their hands for such consensus-decisions, preventing any unnecessary 'ideology'...)
So we are working for the 'NONVIOLENT WORLD-(R)EVOLUTION OF (HOLISTIC) REASON AND LOVE', for a 'CONSENSUS-SOCIETY OF GLOBAL ('ORGANIC', FRATERNAL) (PLANNING AND) SHARING'...
(- It can also be called a 'global [or holistic] identification-culture[or -civilization]', with 'holistically [world-]identified persons and societies/society'... - If the world is [already] a 'living unity' ['Gaia'] or not; with our intelligence we have become something like a 'head' of it; how much of fusion/union [like 'cells in an (super-)organism'; or - for religious people - seeing us and the world as the 'body of god'...] is needed for sufficient responsability, treating everything not as exploitable object, but for the good of it and of the world, loving everything as 'piece of the world puzzle', serving the 'whole picture' [the 'whole calculation', the 'whole life-(energy-)flow'...] instead of 'fragmented partial interests and [shortsighted] revenge calculations'?... -)
We participants of 'Schenkers-Movement' try to be pioneers for this, experimenting with methods of 'practical idealism' like 'organic thinking' (= 'to look at every moment for the most important question and the answer with best reasons'), 'soul-work with light and love', 'non-violent communication (and action)' as way to 'consensus-culture' etc...
Since 1991 our core group (the socalled 'Schenkers'['Givers']) is living without luxury, state and money, only exchanging gifts with other humans (in 'global or holistic love'), and experimenting with nature-life, independent from the 'system': “When I can eat the plants from nature, I do not need rulers or bosses!” "Free mother earth for free sharing people!"
We invite other humans to take part in "Schenkers-Movement", what cannot be too hard for anybody: If someone thinks, our idealistic dream of humans as "global consensus-brothers and -sisters" is ok (people with such “theoretical yes” we call “allies”), he or she already can take part in thinking about it in boards like schenkeraspiegelforum.plusboard.de (about 'holistic sustainability' etc.), or can take part in our non-profit ally-organisations, or can live with us in our community-projects, even maintaining his/her 'normal citizen-life' (with identity-card, money, job, shopping, TV or what else...)... -- Everybody decides for him-/herself, what practical consequences he/she likes or not...

So let's do the “holistic or integral (identification-)revolution”!
OEFFIE (alias Jürgen Wagner)
(Schenkers can be for “Free Love” etc.; everybody in “Schenkers-Movement” can have his/her own opinion about such things...; my form of "FREE TRUE LOVE" is since february 2010 a lifelong monogame relation with my wife Anke... )

---------------------------------------------------------------------------------------------------

2.) Etwas ausführlichere Fassung / a bit longer description:

“Schenkers(Givers)-Movement” (founded by “Öff Öff”/ Oeffie):

Invitation to a REAL non-violent, unideological “Revolution of Reason and Love”!
Let us become “global consensus brothers and sisters”!

We want to invite you to discuss with us about the proposition of a "real alternative system", which "Schenkers-Movement" ("Givers-Movement") tries to offer instead of the greed-, state- and money-systems...

We do not have many texts about Schenkers-Movement in english… There is one english thread at http://www.schenkeraspiegelforum.plusboard.de, in our "Schenker-A-Board"; and there are some english texts in my blog dieschenker.wordpress.com (look at the top of the front-page)... And we dream to begin an english “schenker-wiki”... But all this is just at the beginning... We urgently need english-speaking persons, who like to help us to come into the “english scene”!

But here, in this short introduction-text, the main content of “Schenkers(Givers)-Movement” is already explained:
“Schenkers(givers)-Movement” has only the very short programme, that we offer as a “Smallest Necessary Consensus for a globally responsable development”: There must be enough reason and love (nonviolent sharing, exchange of gifts...) among human beings, so that they (REALLY, EFFECTIVELY, SUFFICIENTLY) can decide together (- in “reason-consensus-decisions” -) for the good of the whole… So that anything else could and should trustfully be given into the hands of these “future-consensus-people” with their growing “consensus-communities of global (fraternal) sharing”, in the end growing to a peaceful “humanity-family”, a “world-consensus-society of global sharing”...… ((Wouldn’t it be arrogant, dogmatical, ideological, sectarian…, to say: I know better than such “global-consensus-sisters and -brothers” with their consensus-decisions, what’s right in any (detail)decision?))
So Schenkers(Givers)-Movement is an “un-ideological revolution of reason and love”…
And with the biggest-possible tolerance for differences between people, different religions or atheism, different (political) philosophies, different cultures, different attitudes to sexuality and partnership and so on…

And everybody can join our movement, even with smallest steps (the beginning cannot be “too hard or radical” for anybody!): As a so-called “schenkers(givers)-ALLY” (= someone, who only theoretically regards our ideals as correct, independent of practical consequences... - what means, that such an "ally" can still have state-papers, money etc., “can still do anything”, shopping all day, have a job as a soldier etc...) he/she already can take part in forum-discussion, can become member of a non-profit-ally-association or can share the community-life in all our community-projects, can live besides radical givers without papers and money in their earth-holes etc...

So let's do the “holistic or integral revolution”!
OEFFIE
schenker_oeff@yahoo.de
www.global-love.eu
www.die-schenker.yooco.de
www.dieschenker.wordpress.com
Founder of the “Schenkers(Givers)-Movement"
Since 1991 I am living without luxury, state and money, only exchanging gifts with other human beings, and in a big part living from nature, independently from the "system": 'When I can eat the plants from nature, I do not need rulers or bosses!'...
(I'm also for “Free Love”, though everybody in “Schenkers-Movement” can have his/her own opinion about such things...; since february 2010 my form of "FREE TRUE LOVE" is a lifelong monogame relation with my wife Anke... )

----------------------------------------------------------------------------------------

3.) Etwas ausführlichere Beschreibung meiner Motive und Lebensweise / a bit more detailed description of my personal motivations and way of life:

The “system-revolutionary” Oeffie (Öff Öff) is trying now for nearly 20 years (since 1991) to create (with his “Schenkers-Movement”) an example of human life, which can survive in future: “the human being, which because of radical liberation voluntarily identifies itself with the whole world and decides for the good of the whole”: the “global (organic) person”... --- who is looking for other such persons in order to build “consensus-communities of global (fraternal) sharing” and to initiate a big “metamorphosis of humanity”...
Oeffie therefore wanted to liberate himself of every “soul-alienated or arbitrary domination” from inside (greed, addictments, egoism...) or outside (domination of other people, wrong bondage to (luxurian) property, narrow family etc...). He declared himself a “sovereign human being”, left the state-organisation (demonstratively gave back his passport to the President of the State), and announced to the office for employment, that he no longer would treat other persons with rival competition, and therefore no longer would be at reach for the capitalist “work-market” or such offices, on the other hand would not request any services of such institutions etc....
To his mind a system of society, which declares in its “economic science”, that human beings are greedy egoists (“homo oeconomicus”), and in its “majority-democracy” decides according to majoritys of such egoists, is a very unresponsable system...
He is living therefore now without money (does not buy or sell anything, does not do anything according to the logics of “revenge”...), only exchanges gifts with others (as a socalled “Schenker”/”Giver”), is living either directly from nature, or from leftovers of our “throw-away-society”, or from some gifts...
He is now living for years in a nature-reserve with 90% self-collected nature-(raw-)food, handmade clothes and (mostly) self-built (earth-)huts... - “When I can live like a wild animal, I do not need rulers or bosses...” - “Free earth for free sharing humans!”
((With women, who – at least in theory – regard honest idealistic thinking as the most important in life, he tries to live “true free love” as a model of revolutionary love-relation...; since february 2010 his form of such "FREE TRUE LOVE" is a lifelong monogame relation with his wife Anke...))

oeff oeff
Fleißmeise

Re: Öff Öff - Etwas deutsche und englische Vorstellung...

#2 Beitragvon oeff oeff » Mo 10. Mär 2014, 08:10

"oeff oeff" schrieb am 5.2.2011:

Mark Boyle from the freeconomy-movement asked the other money-free persons in the world to write a text about their motivations...

Here ist my text:

Why I live without money...

I am living without money, because we need a (global) responsability-orientation, which is looking for the good of the whole, instead of being dominated by isolated partial-interests and -calculations... (Every adult person should have this responsability...)
The flow of giving and taking should try to fit for the whole, independent of, whether there is an (immediate/individual) revenge or not...
It is an attitude of IDENTIFICATION with the world, as cells are identified in an organism... --
where a cell can give in quite another direction as it gets its needed things from..., and where for example a "white blood-cell" is ready to "eat" illness-bacteria and dy with them – what could not be the result of an individual revenge- or advantage-calculation... -- The only decisive motivation is the happiness of IDENTIFCATION WITH THE WHOLE...)

LOVE THE WORLD AS YOUR SELF...

And among human beings the basic-capacity of us all, that everybody can think and decide, makes the free participation in a peaceful and just society such a valuable possible contribution of the individual, that we should lovingly invite every human being to become such a "global consensus-brother or -sister"... Beginning with myself..., doing to others, what I expect of them to do to me..., non-violently making gifts...
Regarding us as becoming a big emancipated humanity-family, deciding in consensus, making gifts in love und sharing according to abilities and needs, so that everybody feels as happy as the others...
LOVE EVERY HUMAN BEING AS YOUR SELF...
Money or any form of isolated revenge-calculation (as decisive criterium) is not fitting for such a 'GLOBAL RESPONSABILITY AND LOVE(-PLANNING)'...
It is not "organic" and it is not according to the "logics of love"... As you can directly feel in deep friendships, love-affairs (with the woman as my "heart" for example...) and loving families...

I came to this (theoretical) decision for my life, when I was 13 years old... (1977)

It was my inner awakening to an adult person or for the maturity to take control of my own "steering-wheel for life"...:
I found out, that I could make my own decisions with my "free will", on the basis of my own thinking...
I saw, that the basic-principle for (my) orientation should be: "Always look for the most important question and then for the most reasonable answer to it..."
So I came to find my essential self-understanding as a "REASON-SOUL" ("animal rationale"): Where my REASON is the longing for sense, at best a sense of the whole... - and SOUL means my connection to the bio-cosmos around me, integrating me in the big life-context and making me try to serve this unity of life as good as possible...
So it was clear to me, that I would dedicate my life for a globally responsable development in the world...
As the most important for this I recognized, that the human beings needed a "minimum-consensus for global responsability"...
As the best-possible content for this "minimum-consensus" I found: "There must be enough REASON and LOVE, so that the humans become able for a 'common-good-consensus'..."
All other questions can best then be given into these consensus-decisions of the woken up "GLOBAL CONSENSUS-BROTHERS AND -SISTERS"...

1991 I founded "Schenkers-Movement" ("Givers-Movement") and began to live these ideas in praxis, without state (identity card), money and luxury, as a 'homeless pilgrim on the street', in "Houses of Hospitality" (where we offer social work for the poorest as a gift) and in "nature projects", where in part I am living like a free animal (eating wild herbs, insects and so on)...
FREE MOTHER EARTH FOR FREE SHARING PEOPLE!

Let us begin to build "COMMUNITIES OF GLOBAL CONSENSUS-SHARING", whereever we can, as much as possible...

Our "Schenkers-Movement" has two associations and 6 community-projects in Germany, and everybody is invited to join... Or to build further "Schenker-Projects", whereever he or she is...
In "Schenkers-Movement" it is possible to begin with smallest steps, and to make the steps bigger freely, as one wants...

LIGHT AND LOVE FOR ALL!

Öff Öff / Oeffie (Jürgen Wagner)

schenker_oeff@yahoo.de
017627110248

global-love.eu (with Schenker-Chat from 20 o'clock)

schenkeraspiegelforum.plusboard.de (with an english thread)

dieschenker.wordpress.com
die-schenker.yooco.de

http://wiki.gifteconomy.org/wiki/Lifest ... Economists

I am also registered in the forum of Mark Boyle..., but often I even do not find the time to look in my personal e-mail-accounts... - It's so much work, not to earn money! ;-)

Zurück zu „Vorstellungs-Zimmer“